უძველესი დროიდან იყო ინტერესი სურნელეოვანი საგნების მიმართ,ადამინებს ხიბლავდათ და იზიდავდათ სასიამოვნო სურნელი, როგორც ახლა, ისე ანტიკურ პერიოდში, ამ პერიოდის ადამიანების მთავარ ამოცანას თავიანთი სხეულის განღმრთობა წარმოადგენდა. ამ მიზნით ისინი სურნელოვან ნივთიერებებს იცხებდნენ და რადგან იმ დროს სუნამო არ არსებობდა ძირითადად ნედლ მასალას, ყვავილებსა და სურნელოვან მცენარეებს, გამოიყენებდნენ.
რენესანსის ეპოქამ კარი გაუღო ცხოვრებისადმი ახალ ხედვას და ეს ახალი სურნელების შექმნაზეც აისახებოდა.ამ პერიოდში დედოფლებმა და კურტიზანებმა მოიპოვეს საიდუმლო ფორმულები, რომლებიც შექმნილი იყო პირველი იტალიელი ქიმიკოსების მიერ, ამასთანავე აღმოაჩინეს აზიიდან და ამერიკიდან იმპორტირებული სურნელოვანი ინგრედიენტები.ამ პერიოდში გავლენიანი მდიდარი ბანოვანები და ასევე კურტიზანი ქალბატონები ერთმანეთს სილამაზის საიდუმლოებებითა და საწამლავებით ეჯიბრებოდნენ. პარფიუმერები ამ პერიოდში ძირითადად იტალიიდან და ესპანეთიდან იყვნენ, ისინი ტოვებდნენ თავიან მშობლიურ მხარეს და პარიზში მიემგზავრებოდნენ, რათა იქ გაეხსნათ მაღაზიები. სულ მალე მათ ფრანგ ქალბატონებს იმ დროისათვის სრულიად უცხო და უჩვეულო სურნელოვანი ხელთათმანები შესთავაზეს.
კლასიციზმის ეპოქაში კი სრულიად ვერსალი დაათრო სურნელებამ, რადგან ამ სასახლის იმჟამინდელი მამასახლისი მეფე მზე თავად იყო დიდი მოყვარული კოსმეტიკური საშუალებებისა ,ალაბათ იმიტომ რომ ოთხ წელიწადში ერთხელ იბანდა. სინათლის ეპოქაში ქალები აქტიურად მისდევნენ მოდას ,ამან უბიძგათ ფრანგ ქალბატონებს პირველი სუნამოს სახლი გაეხსნათ პარიზში.
ნაპოლეონის ეპოქაში კი დენთის სუნმა გაჟღინთა საფრანგეთი, სუნამოები არც ისე პოპულარული იყო და მხოლოდ სურნელოვანი ხელსახოცის ტარებით შემოიფარგლებოდნენ. მე-19 საუკუნეში პარფიუმერიის დამზადება უკვე ხელვნების დონემდე იყო ასული.
მე-2 მსოფლიო ომის შემდეგ ჰოლივუდით შთაგონებულმა მოდამ შექმნა მაცდური ქალის იმიჯი, თავისივე მაცდური სურნელით.მე-20 საუკუნის 80 იანი წლებიდან ქალები და მამაკაცები ჩაებნენ პროფესიული წარმატებების მარათონში.სორედ ამ დროს ამერიკამ დასაბამი მისცა ხილის სურნელს რამაც მეტი ხიბლი შემატა ქალისა და მამაკაცის პარფიუმერიას.
21-ე საუკუნეში პარფიუმერიას სულაც არ დაუკარაგავს აქტუალურობა, არამედ პირიქით, ქალებსა და მამაკაცებს ერთნაირად იზიდავათ,ხოლო სუნამოს მწარმოებელი კომპანიები ყოველწლიურად მილიონებს შოულობენ სუნამოს მოყვარული ადამიანები ხარჯზე.ლეგენდად რჩება შანელის სუნამო Chanel №5, რომელიც 1921 წლიდან ლიდერის პოზიციას ინარჩნებს.